زندگی نامه yanni
 
Yanni
for everyone

یانی کریسومالیس در ۱۴ نوامبر۱۹۵۴ در شهر کالاماتایونان به دنیا آمد و دوران کودکی و نوجوانی اش را در شهر زیبا و کوهستانی کالاماتا گذراند.[۵] مادر و پدر یانی هر دو اهل یونان هستند. مادر وی فلیستا (Felista) و پدرش سوتیری (Sotiri) نام دارد. یانی قطعه‌هایی را به نام مادرش ساخته‌است و علاقه خاصی به کشور خود و اماکن قدیمی دارد. در سن چهارده سالگی به رشته شنا علاقه مند شد و توانست در آن رکوردی ملّی برای کشورش، یونان، به جا گذارد و تلاش زیادی برای رسیدن به رقابت‌های المپیک نمود.

 

در سال ۱۹۷۲ میلادی به آمریکا برای تحصیل در رشته مورد علاقه اش، روان شناسی در مشهورترین دانشگاه روان شناسی دنیا یعنی مینسوتا رفت. پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه در یک گروه محلی راک در مینسوتا بنام کاملئون (Chameleon) به عنوان نوازندهکیبورد آغاز به کار کرد. پس از آن کسی نمی‌داند چه اتـفاقی برای یانی افتاد اما او اکنون صاحب استودیوی شخصی است و بیش از ۲۵ میلیون نسخه از آلبوم‌های وی در دنیا به فروش رفته‌است.

او به موسیقیدانی مستقل با عقاید و تفکری منحصر به فرد تبدیل شد و به شهرت و محبوبیتی جهانی دست یافت و این در حالی بود که یانی حتی قادر به خواندن و نوشتن ساده‌ترین نت‌های موسیقی نیز نبود. ولی با تبحری خاص ساخته‌های خود را با روش مخصوص خود و رسم الخط ابداعی خود می‌نگارد. یانی قطعاتی کامل و زیبا دارد که کاملا ساخته خود اوست و در سبکی انحصاری اجرا شده‌است.همچنین از او به عنوان یک افسانه زنده و بزر گترین موسیقیدان حال حاضر جهان نام برده میشود به طوری که نام او جزو 10 موسیقیدان برتر تاریخ از دید انجمن موسیقی و هنر ثبت شده است.

اکثر آلبوم‌های یانی توسط شرکتهای virgin records و یا EMI تولید، تهیه و توزیع می‌شوند. یانی موسیقی‌های زیادی برای برنامه‌های تلویزیونی و سینمایی ساخته و همچنین قطعات تبلیغاتی متعددی برای شرکت‌های تجارتی و بازرگانی خلق نموده‌است.

او اوقاتش را بیشتر در لوس آنجلس و سیاتل آمریکا می‌گذراند و اکنون شهروند آمریکا به شمار می‌رود. او مدت‌ها با خانم هنرمندی بنام لیندا ایوانز همکاری صمیمی داشت و در اوایل سال ۱۹۹۸ این ارتباط را پایان یافته اعلام کرد.

یانی از اوایل سال ۱۹۹۸ تا ماه آوریل ۱۹۹۹ هیچ گونه فعالیت تولیدی کنسرت و توری را برگزار نکرد و به استراحت پرداخت. اما در سال ۲۰۰۰ یکی از بی نظیرترین آلبوم‌های خودش را ارائه داد. جالب این است که تمام تنظیمات و تبدیلات موسیقی این آلبوم شخصاً و فقط توسط خود یانی در استودیوی شخصی خودش انجام شد.

یانی تا به حال موسیقی به سبک مذهبی ارائه نکرده‌است چرا که همواره اعتقاد به خلق کارهایی جدید با تکیه به اندیشه‌های نو و جدید خود دارد. در قطعات Niki Nana و Aria موسیقی بر مبنای یک اپرای فرانسوی قدیمی متعلق به قرن نوزدهم میلادی بنام Lakme ساخته Leo Delibes می‌باشد و اشعاری که در این قطعات خوانده می‌شود اکثراً اصوات آهنگین بوده و فاقد معنای خاص می‌باشند و بر خلاف تصور، به زبان فرانسوی نمی‌باشند. به جز قسمت‌هایی محدود که به زبان انگلیسی هستند و در اشعار آلبوم ستایش ذکر شده‌اند.

 

یانی آهنگی تبلیغاتی را با همکاری مالکوم مکلارن ساخته‌است که سابقاً با گروه Pistols همکاری می‌کرده‌است. این آهنگ تغییر یافته یک اپرا است که با افزودن یک ترانه تکمیل شده‌است. این آهنگ که «جرات آرزو» یا Dare to Dream نام دارد برای شرکت هواپیمایی British Airways ساخته شده‌است.

خواننده مورد علاقه او پیتر گابریل است و اعتقاد دارد که در سال‌های اخیر به جز موسیقیمحمد رسول‌الله، عیسی مسیح، دکتر ژیواگو، ایندرا گاندی و چند قطعه محدود دیگر، قطعه جالب توجهی نشنیده‌است.

سال‌ها پیش یانی با درامر خود چارلی آدامز Charlie Adams آشنا شد و اولین کار خود را بنام «بیرون از سکوت» یا Out Of Silence در سال ۱۹۸۷ (۱۳۶۶ شمسی) به بازار عرضه کرد.

یانی سال‌ها پیش با شهرداد روحانی نیز همکاری داشت و از تجربیات او استفاده فراوان برد و با همکاری و با استفاده از دانش و تجربه او، یکی از زیباترین کنسرت‌هایش را در شهر آکروپولیس یونان و با رهبری شهرداد روحانی اجرا نمود.

 

یانی در سال ۲۰۰۳ آلبومی متفاوت و پر تنوع به نام Ethnicity روانه بازار کرد و احاطه و قدرت خودش را در انواع مختلف موسیقی به دنیا ثابت کرد. در این آلبوم یانی با استفاده از خواننده‌های جدید و البته زیاد نسبت به کارهای قبلی اش نوعی تفاوت آشکار از لحاظ موسیقی با شعر در آهنگ‌هایش ایجاد کرده و به سبک جدید و منحصر به فرد Talk Show روی آورده‌است. به عقیده کارشناسان موسیقی و طرفداران موسیقی، یانی در سال‌های اخیر نسبت به دهه نود افت داشته هر چند این افت نامحسوس است ولی تاثیر زیادی بر روی یکه تازی یانی در عرصه موسیقی New Age داشته‌است.

البته خود یانی نام‌گذاری سبک عصر جدید (به انگلیسی: New Age) را بر روی آثار خود از بد شانسی‌اش می‌داند و خودش نام موسیقیٍ سازی معاصر (به انگلیسی: Contemporary Instrumental Music) را بیشتر می‌پسندد.

از جمله اجراهای وی می‌توان به کنسرت بزرگ آکروپولیس در ۱۹۹۴ چین و تاج محل در ۱۹۹۷ و لاس‌وگاس در ۲۰۰۶ اشاره کرد. آخرین اجرای یانی به سال ۲۰۰۸ در مکزیک بر می‌گردد، که در آن یانی همراه با چهار خوانندهٔ جوان برخی ار آثار مشهور و قدیمی‌اش از جمله در آیینه و ستایش را اجرا کرد. Nathan Pacheco، خواننده اپرا به ایتالیایی، Ender Thomas با ترانه‌هایی به زبان اسپانیایی و Chloe که در این اجرا به سه زبان انگلیسی و ایتالیایی و اسپانیایی یانی را همراهی کردند. در این برنامه خوانندهٔ دیگری با نام Leslie Mills هم حضور داشت.

آخرین آلبوم یانی Truth Of Touch نام دارد که در فوریه ۲۰۱۱ منتشر شد. طبق گفتهٔ یانی این نت‌های این آلبوم بیشتر الکترونیک است نه آکوستیک.[۶]

در آلبوم ۲۰۱۱ یانی از ۱۵ ترانه سه ترانه، آهنگ با خواننده و بقیهٔ آنها بی کلام است. خواننده‌های این آلبوم عبارت اند از لزلی میلز، نیتان پاشکو و کلوی لاوری که هرسه این افراد قبلا در آلبوم Voices هم با یانی همکاری داشته‌اند.[

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:, :: 22:32
راضیه لرنی

درباره وبلاگ


سلام. به وبلاگ من خوش آمدید. خواهشا با هر ایرادی که در دانلود آهنگ ها مواجه شدید من را از آن با خبر کنید. نظر هم فراموش نشود.
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Yanni و آدرس yanni.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 38
بازدید هفته : 210
بازدید ماه : 275
بازدید کل : 3029
تعداد مطالب : 6
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1